onsdag 26 januari 2011

Vardag igen

Då har jag börjat jobba igen.
Det gick riktigt bra.
Sockret har varit lite högt - men det får bli en liten justering imorgon så ska jag nog få bukt på det igen.
Har annars legat hyfsat jämnt de senaste dagarna :)

Har även hämtat tapeten till dotterns rum idag. Nu gäller det bara att fjäska så att någon kommer och sätter upp tapeten på väggen.
För även om jag kan sätta kakel, lägga klinkers, gjuta husgrund, måla osv. så har jag aldrig lärt mig att tapetsera - kanske man skulle passa på att lära sig nu....?
Nää.. jag hoppar nog det :)

Har varit duktig när jag kom hem också och stått och strykit en massa kläder. Högen börjar sjunka - äntligen!

Har även ätit en av mina godaste och smidigaste maträtter ikväll - måste ju dela med mig av den:

Ärtig potatissallad med korv

Ingredienser:
800 g potatis
2 dl frysta ärter
1/2 rödlök i strimlor
1 msk senap
2 msk rödvinsvinäger
3 msk olivolja
1 msk flytande honung
Gurka alt. sallad
salt och peppar
4 chorizo-korvar (ca 400 g)

Gör så här
1. Skala och koka potatis. Lägg frysta ärter i en kastrull. Häll på kokande vatten så att det täcker. Koka upp, ta från värmen och låt stå under lock ca 3 minuter. Skölj potatisen så att den blir kall.
2. Skala och skär rödlök i strimlor. Vispa ihop senap, rödvinsvinäger, olivolja och flytande honung i en skål. Vänd ner ärterna (skölj dem så att de blir kalla) och löken. Krydda med 3 krm salt och 1 krm peppar. Skär potatisen i bitar och blanda ner den.
3. Stek/grilla korvar och servera till potatissalladen.

(Potatissalladen ska serveras kall till korven).


Ärtig potatissallad med korv

http://www.ica.se/recept?recipeid=708374
Har utgått från recpetet ovan - men fixat till det lite själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar