måndag 3 januari 2011

Skolbok

Idag köpte vi äntligen boken om Götafors skola som förra året fyllde 100 år.

http://skillingaryd.nu/nyheter/skolboken-arets-julklapp

I boken är det en massa skolfoton + andra bilder som är tagna genom alla de 100 åren och oj vad skojigt det var att se alla dessa människor.
En hel del kände jag igen - och lite extra skoj är att både min storebror, jag och min son är med i boken.
Sonen är på det sista skolfotot i boken - så han kom precis med :)
Eftersom jag älskar historia så det var också intressant att läsa om skolan genom åren.
 ______________________________________
Måste ju också skriva om dagens kommentar som kom från dottern. Igår tappade hon sin första tand och sonen hälsade henne då välkommen till "Tandtappningslandet".
I natt fick hon 20:- av "tandfén" och imorse sa hon till sin pappa:
- Jag tror verkligen på tandfén - för jag hade aldrig fått så många pengar av dig och mamma. :)
_______________________________________


Samma lilla dotter kom igår hem och var så ynklig så efter att ha åkt skridskor med pappan och brodern. Hon bäddade ner sig i sängen och ojade sig över att hon hade ont i huvudet, halsen, benen, magen, armbågen och i hjärtat. Detta hade hon fått då hennes bror hade puttat ner henne från en stor snöhög.

Efter några minuter kom även sonen och sambon in och dottern fortsatte att oja sig.
Sambon frågade då om hon hade berättat för mig vad som hände strax innan hon ramlade, men nej det hade hon ju inte.
Men då berättade sonen att hon hade puttat ner honom först från snöhögen och att han också fick ont - dock hade han hockeyskydd på sig som skyddade lite. Och sen blev det ett väldigt kiv då dottern menade på att man inte ska putta tillbaka ... När vi hade pratat om det hela en stund sa så slutligen sonen:
-Nä, nu har vi pratat länge om detta och rett ut det hela. Nu byter vi samtalsämne!

Och det gjorde vi också med ett leende på läpparna :)

_______________________________________


Idag har det annars varit en lugn dag. Jobbade några timmar och nu är jag långledig igen - hela veckan ut.
Härliga vinterlov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar