fredag 28 januari 2011

Bygglov

Insåg att det var väldigt skiftande saker som jag helst ville ha (igår) från designonline.se
Men jag har lite olika stilar i de olika rummen här hemma.
Kök i körsbär.
Matplats i vitt.
Allrum i 50/60-tals brunt.
Sovrum - vitt
Sonens rum - lite coolt grabbrum
Dotterns rum - nu lite rosa flickaktigt - snart blommigt romantiskt
Mys-rum uppe - mycket böcker och lugnt

Ska bli skoj att få inreda 3 nya rum så småningom - för vet ni vad (jag har ju glömt att berätta)...

Vi har fått bygglov!!

Fick det för någon vecka sedan - bara sådär :)
Skönt att något kan få vara smidigt och enkelt.
Så snart sätter vi igång med att färdigställa carporten till 2 rum + hall och efter det blir det uterummet med balkong ovanpå.
Ska fixa in ritningar här på bloggen så man kan se hur vi har tänkt oss.

Jag hade pratat lite hemma om att man kanske skulle söka till tv-programmet "Bygglov" för att de skulle göra carport + uterum. Så när vi fick vårt bygglov från kommunen så sa jag att -Nu har vi fått bygglov!
Dottern blev då alldeles ifrån sig och bara hurrade och sa att nu kommer vi på tv!!  :)
Så väl var det dock inte :) Men vem vet, om de söker nya projekt framöver så kommer jag nog att skicka in en anmälan för jag älskar verkligen vad de gör.
Bygglovs-gänget: Mija Kinning, Mats "Matte" Carlsson och Willy Björkman Foto: TV4
http://www.hemmakanalen.se/1.310193

Lite mot skillnad till Thomas and Simon på 3:an. Fast de är väldigt underhållande i sig - men lite smått dramatiska resultat tycker jag att det har blivit genom åren.
Men hotellrummen de gör nu ger jag godkänt iaf :)
Var på en Hus och Villa mässa för ett par år sedan då de höll föredrag. Ett riktigt bra och underhållande sådant! På samma mässa var även Willy och Matte från Bygglov - så jag fick se alla "idoler" =)
Minns speciellt Simon som vår dotter formligen sprang på mellan gångarna och han var rätt så lång men hann nästa parera och bad om ursäkt för att de gick på varandra :)

http://tv3.se/rum-en-stjarna/inkopslistor/avsnitt-2/inkopslista-avsnitt-2-241-11
Nu blir det en lugn fredagskväll. Har haft huvudvärk mest hela dagen och den vill inte släppa riktigt.
Ska även plocka lite i hemmet inför morgondagens kvällgäster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar