söndag 2 januari 2011

Blogg

"Eftersom jag har typ tusen projekt och saker att ta tag i - så varför då inte skaffa mig ett projekt till?? Som att blogga. Fast då kommer jag kanske ihåg allt som jag har tänkt att göra."

Detta var min inledande bloggkommentar för snart ett år sedan - men sen kanade bloggen ut ..
Men nu är det nya friska tag och ett nytt försök att komma igång med bloggandet på riktigt.

Detta året är det tänkt att det ska ske en massa förändringar i vårt hem + trädgård och jag själv tycker om att dokumentera det som händer. Älskar att se före -och efter bilder :)

Just nu, i kommunhuset i Skillingaryd, ligger det några ritningar från mig och sambon. Ritningarna visar att vi vill bygga igen carporten till 2 rum + utökad hall och att vi även vill bygga till ett inglasat uterum med balkong uppepå.
Frågan är bara om de kommer att godta detta..?

I väntan på svar därifrån har jag tänkt att ta tag i rum efter rum och styla om lite - måla lite - möblera om - köpa nya möbler - osv. Det kliar ju alltid lite extra i fingrarna efter juldvalan.

Snart ska vi bege oss ut i backarna för lite snowraceråkning tillsammans med en massa vänner.

Men dessförinnan vill jag rikta ett mycket stort
Grattis!! till min mormor, Maj, som idag fyller 92 år!!!

Världens snällaste mormor som alltid har ställt upp såååå mycket för ALLA
under såååå många år!!
Och självklart får ett kort på mormor bli den första bilden här på bloggen :)

1 kommentar:

  1. Oj vad du har fixat!
    Snyggt med bakgrundsfotot!
    Blir bra det här ska du se!!!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera