tisdag 25 januari 2011

Skoldag

Tapeten är beställd. Får den imorgon :)

Annars har dagen mest tillbringats tillsammans med klass 1B.
Det är min sista sjukskrivningsdag idag så jag passade på att åhöra i sonens klass idag.
Riktigt skojigt.

Först var det SO med lite bibelkunskap och så fick barnen skriva och rita och presentera det hela för varandra. Det gjorde inte så mycket att stavningen var som den var :)

Det hela handlade om Babels torn och om att det blev olika länder och språk. Alla barnen ritade av tornet - utom Jonathan - som ritade en massa olika flaggor - som symboliserade de olika länderna.

Sedan var det rast - som jag tillbringade på lärarrummet.

Efter detta var det matte. Med ett litet inledande mattekaos blev det sedan ordning. Jonathan pratade om grodor och gav mig ett riktigt leende då han vet att grodor är bland de värsta djuren som finns (äckligaste). Och jag kunde inte mer än att le när han skulle skriva 2 kronor och istället skrev: 2 och ritade sedan en kungakrona :) Även läraren tyckte det var skoj.

Sista lektionen var svenska - mycket stim och stoj och t.o.m. dottern blev tillsagd en gång när hon pratade för mycket. Och då hon blev hon tyst!

På eftermiddagen har jag haft världens skallavärk - som äntligen har släppt.
Som tur var hade sonen med en kompis hem och de och dottern har lekt för fullt och skrattat så att de har kiknat - så jag kunde koppla av under tiden.

Nu på kvällen har dottern haft show för oss andra. Det blev en mycket rolig sådan - sonen och jag har skrattat så att vi har gråtit - speciellt när hatten föll av för tjugoandra gången.








Imorgon ska jag börja jobba igen - gäller att lägga sig tidigt ikväll.
Och då det går spysjuka på dagis får dottern imorgon vara hemma hos mina föräldrar och på torsdag och fredag får hon vara hos svärföräldrarna.
Inte säkert på något sätt att man klarar sig undan det hela - men man kan ju alltid göra ett försök och hålla tummarna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar