måndag 10 januari 2011

Förvirrad son och mor

Min son är fantastisk rolig och man kan även skratta gott åt de smått förvirrade sakerna som han lyckas med då och då.

Idag när vi kom hem efter jobb och skola och dagis var det första han sa:
- Vänta lite, jag ska bara ta av mig min pyjamas!
Då hade han glömt att ta av sig pyjamaströjan i morse och har således idag i skolan haft på sig:
En kortarmad pyjamaströja.
En kortarmad vanlig tröja.
En långarmad vanlig tröja.

Men jag var också smått förvirrad idag då jag skulle få en tv av ett par jobbarkompisar - vilket jag kom på när jag var halvvägs hem. Det fick bli en resa tillbaka till jobbet igen efter hämtning av barnen och hämta tv:n.
Så bra med snälla jobbarkompisar :)

Och nu när jag sitter här och skriver om förvirrade händelser så minns jag en förvirrad sak som jag lyckades med för snart ett år sedan.
Jag lämnade av sonen som vanligt vid skolan och han tog med sig en extra påse med sina stövlar i in till skolan.
Sedan åkte jag till jobbet och när jag skulle lägga in min mat, som jag hade i en låda i en påse, så upptäckte jag förstås att jag hade fått med mig sonens stövlar istället - och han hade alltså min matlåda med sig.

Jag skrattade gott och åkte sedan till skolan och bytte kassarna.
Sonen hade dock inte märkt något då de inte hade haft någon rast ännu innan bytet .. annars hade han nog blivit hyfsat konfunderad :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar