söndag 9 januari 2011

Isgata

Idag är det halt ute på vägarna. Och då menar jag riktigt halt.

Och just idag fick jag den smarta idén att gå ner till mamma o pappa med en glasform som lånat av dem.
Och på hemvägen valde jag att hämta 5 glasskålar hos min bror m. familj och ta med mig hem.

Mamma och pappa bor ca 400 m bort från oss om man tar cykelvägen och min bror med familj bor mittemellan oss.

Idag tog det 10 minuter att gå ner till mor och far och lika lång tid tillbaka med stopp hos brorsan.
Inte smidigt alls. Det gällde ju att balansera glaset och att gå lite vid sidan om cykelvägen och samtidigt se upp (eller snarare se ner) så att man inte steg i något hundbajs.
På något märkligt sätt så ramlade jag inte! Men jag har nog aldrig gått så försiktigt heller.

Nu hoppas jag att det smälter bort ännu mer is och snö så att man kan gå normalt.
Fast bättre sent än aldrig - idag beställde jag ett par broddar - ska bli fint när de kommer på posten.


Annars har helgen mest bestått av att plocka bort det sista av julen.
Jag fick även av julgransbelysningen från två granar som vi haft på våra altaner. Den ena var smidig att plocka bort då ingen snö från taket hade begravt den granen ännu. Den andra granen var desto svårare då den var överröst med en massa snö som just åkt ner från taket. Men med 5 stora hinkar vatten så kunde jag smälta isen runtom granen och fick då bort belysningen.
Granen står dock kvar - får bli nästa projekt att få bort den - troligtvis med hjälp av en såg...

Vi har även åkt lite skridskor idag borta på idrottsplatsen.
Sonen åker hur bra som helst - trots sina 7 år - men med alla de bandy och hockeyträningar som han har så är det ju inte så underligt..
Även dottern har lärt sig att åka riktigt bra trots att det bara var 3:e gången för denna säsong som hon åkte. Visst ramlade hon en massa gånger men inget gnällande utan hon hoppade upp snabbt och fortsatte åka.
Min sambo är ju bandytränare och gammal bandyspelare så han åker ju mycket bra.
Och så jag - stel som en pinne - men jag är lite skraj för att ramla då jag haft ont i ryggen - och det vill jag inte ha igen.. Men jag höll mig på benen och kunde t.o.m. slappna av lite vid slutet :)

Nu ska vi titta på Sällskapsresan 2 och sedan blir det till att förbereda för morgondagen då jobb och skola och dagis sätter igång igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar