onsdag 28 mars 2012

Solig helg

Var ju ute i helgen och grejade i trädgården. Tog bort gamla löv och granris som jag lagt över bl a rosorna och klematisen. Härligt att få bort detta så att det ser lite renare ut i landen:


Just nu ser landen och växterna väldigt vintertrötta ut men idag har det äntligen regnat och samtidigt varit 10 plusgrader så nu kanske, förhoppningsvis, börjar det gro i gräset (och mossan). Och rätt som det är kan jag nog klippa ner rosbuskarna lite så att de får en bra skjuts för säsongen.

Rensade även i lavendellandet. Först såg allt bara trött ut:

Men så tittade jag lite närmare och såg en liten grön kvist :)

Och efter vattning i söndags så hände något och nu är det många gröna kvistar :)

Det var t.o.m. så varmt i helgen så att det fick bli premiär för detta:


Det enda som inte var så lyckat i helgen var att jag fick ett "skenande hjärta" + ett ont sådant på lördagskvällen. Det fick således bli ett besök på akuten och vi var hemma igen vid halv två tiden då allt var ok igen. Återkommer det ska jag ta kontakt med min diabetesdoktor för då måste det utredas lite närmare.
Men jag tror dock att det hela berodde på stress. Har ju varit extremt mycket att göra på jobbet så det är inte så konstigt. Men nu börjar det nog ordna till sig där också och jag känner att jag har stressat ner lite idag :)

Och så försvann ju en hel timme i helgen som gick då klockan ställdes fram. Men det är ju underbart med ljusa kvällar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar