torsdag 15 mars 2012

Med facit i hand...

..så är jag glad att jag har ställt upp på barnen och alla deras aktiviteter som har varit på torsdagar.

Nu är sonens hockeyträningar slut för denna säsongen och alla skydd och kläder är tvättade. Han har verkligen utvecklats som målvakt och funnit sin plats i laget. Och med beröm från en massa håll så blir han extra glad :)

Dottern fortsätter på med friidrotten och hon tycker att det är roligt. Hon bygger på sig muskler och får en bra grundkondition - viktiga "egenskaper" tycker jag och skolsköterskan höll med mig när det var hälsosamtal med dottern tidigare under veckan.

Det är nu endast två gånger kvar på simskolan. En vanlig gång och en avslutning. Dottern tycks verkligen ha lärt sig att simma och enligt hennes egen utsago har hon nu tagit följande simmärken:
Silversälen, Guldsälen, Simborgarmärket och Järnmärket.
Och då hon har tagit Järnmärket och Simborgarmärket så är "grund-simskolan" slut för hennes del och hon får härnäst gå på "Märkestagnings-simskola" om hon vill.

SILVERSÄLEN

Simma 25 meter bröstsim på grunt vatten. Bogsering 10 meter av jämnstor kamrat i livboj.
Du har nu klarat 25 meter bröstsim. Du kan också bogsera en kamrat i livboj.


GULDSÄLEN

Simma 25 meter bröstsim på djupt vatten.
Bogsering 10 meter av jämnstor kamrat i livboj.
Säkerheten ökar. Du kan simma 25 meter på djupt vatten och vet hur du skall göra för att hjälpa en kamrat.


JÄRNMÄRKET

Simma 50 meter bröstsim på djupt vatten.
Simma 25 meter ryggsim på djupt vatten.
Flytning: 1 minut eller 10 meter
Dyk från kanten eller bryggan på djupt vatten.


SIMBORGARMÄRKET 2012

Simning
200 meter simning med valfritt simsätt, i bröst eller ryggläge, utan tidtagning.

Så ja, med facit i hand, är jag glad att barnen har utvecklats så som de har gjort och jag njuter av att se deras glada iver och intresse över sina aktiviteter :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar