söndag 18 mars 2012

Lugn helg och en fallos-svamp

Vilken skön helg jag har haft hitills :)
Igår på förmiddagen lämnade vi barnen hos svärföräldrarna. Mannen åkte iväg vid 11.30 tiden med alla bandytränarna för att gå på föreläsning och bowla och ta några öl med dem.
Jag hade alltså hela huset för mig själv hela eftermiddagen. Det hör inte till vanligheterna.
Tog det jättelugnt och tittade på slutet av en film (Banks). Kollade sedan på olika hotell och vad som händer i Helsingborg runt påsken. Vi brukar åka iväg på påsken och ta in på hotell en eller två nätter. Och i år kom jag på att om vi tar Helsingborg så kan vi smidigt och billigt ta oss över till Helsingör och gå där och shoppa i mina små favoritbutiker med barnkläder och skor :)
Gjorde mig sedan iordning och på kvällen gick jag till svägerskan där det var "tjej"-middag. En rolig och avslappnad kväll där alla vi mammor fick sitta ner vid matbordet i lugn och ro utan att bli avbrutna :)
Somnade gott runt halv två tiden och vaknade...
Klockan 7!!
Och jag kunde inte somna om. Så det var bara till att gå upp och duscha och äta frukost och komma igång med dagen.
(Är detta en varning på att man börjar bli gammal??!)
Mannen vaknade runt 7.30.

Har nu suttit vid datorn en stund och börjat planera inköp av grönsaksfröer. Är inne på http://www.odla.nu/

I bakgrunden står TV:n på och vi har satt igång programmet Slottsliv och det är ju ett rätt så intressant program. I det avsnittet som vi har på besöker Peder Lamm ett manligt par i Västergötland. Och inget fel på manliga par men jag och min man skrattade mycket gott åt detta klipp (det blev nästan lite väl mycket) :

(Dålig upplösning då jag filmade klippet på TV:n från min mobil)

Tycker lite synd om hunden, som heter Kerstin, och som hela tiden blir buren av en av männen i paret...


Stinksvamp

Nu ska jag ta tag i lite städning trots allt. Tvättar just nu lakan och jag behöver även plocka lite i tvättstugan. Sedan blir det till att åka och hämta barnen och äta söndagsmiddag hos svärföräldrarna. Möjligtvis åker vi sedan via en skoaffär hem för att sedan ta en lugn söndagseftermiddag/kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar