måndag 2 april 2012

Skåpsstädning och tvättstugestädning

Jag gav min man en uppgift igår förmiddag:
Att rensa ett hörnskåp i köket.
Dumt nog spräckte han ju trumhinnan lite senare varpå det inte blev av att städa skåpet. Men döm om min förvåning när han sätter igång med detta idag!

Allt detta + lite till fick plats i skåpet:



Ett nystädat skåp. Fortfarande med många saker i - men sorterat i olika kategorier - sådant som jag gillar :)

Det blev i alla fall två stora påsar med en massa burkar som kunde slängas. Skönt!!

Och medan mannen var så duktig i köket så tog jag mig en härlig 30-minuters promenad. En promenad i strålande solsken ... och i en rejäl hagelskur!!

Och min duktighet fortsatte när jag kom in och jag formligen hoppade in i tvättstugan och började ta mig an detta tillhål som jag aldrig orkar bry mig om... Men någongång måste man ju rensa där...

Och tänk - då överraskade mannen mig igen - genom att gå ut och grilla ihop en god kvällsmat. 
Mumma!!! 

Så nu får vi käka gott - lägga ner städprojekten - och bänka oss framför Kanal 5 på TV:n och skåda det nya programmet: "En stark resa med Morgan och Ola-Conny".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar