tisdag 3 april 2012

Övertid och en liten grusblomma

Idag blev det en lång arbetsdag: 7.30 - 17.50. Men äntligen har jag utfört en arbetsuppgift som blivit framskjuten länge! Så himla skönt att få det gjort!
Och tur hade jag också. Ville ha iväg några viktiga kuvert idag och jag trodde att Postens brevlåda skulle tömmas kl. 19.00.
Arbetade på i bra takt och vid kl. 17.40 trodde jag att jag var klar. Men då upptäckte jag att jag hade glömt att färdigställa ett kuvert så det blev till att göra det snabbt och klockan 17.50 åkte jag från kontoret. Väl framme vid brevlådan var klockan 17.57. Och då läste jag på brevlådan att den tömdes kl. 18.00!!
Snacka om att ha tur. Och kuverten sändes således iväg ikväll :)

Turligt nog kunde jag jobba över just idag då mannen var så snäll och hämtade barnen tidigare på Fritids. De åkte sedan till frisören för det var dags för sonen att få klippa sig. Och han blev ordentlig och snyggt klippt! Frisörskan kände även igen dottern som hon klippte för några veckor sedan och då hon såg att dottern hade sin bena åt ett annat håll nu, vilket förde med sig att lite hår hängde ner lite längre än det övriga på ena sidan, så bad hon genast dottern att sätta sig i frisörstolen och så klippte hon denna tofs så att håret blev jämnlång + att även dottern fick lite färg i håret. Det kallas för service och god kundvård!
När jag kom hem tog jag och mannen en härlig promenad i solen (dock bara 4 grader varmt) och när vi kom hem hoppade barnen studsmatta. Blev att leka bolldatten med dem innan vi bestämde oss för att gå in och äta kvällsmat.

Då jag gick på vår garage-grus-sida mot ingången så tittade jag hastigt ner och fick se detta:



Och när jag tittade närmare såg jag att min lilla överlevare-blomma från förra året hade orkat sig upp igen. Detta trots att det varit minus 7 grader några nätter på raken :)


Har den lilla blomman på bild tidigare i denna blogg när den blommade sommaren 2011:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar