måndag 15 augusti 2011

Två månader kvar

Idag är det precis 2 månader kvar tills jag ska "stå brud".
Bitarna börjar falla på plats:
En massa dukningstillbehör är inköpta
Tärnklänningarna är inköpta
Serveringspersonal är ordnad
Bröllopshäftet är på gång
Med mera ..
Med mera ..

Idag har vi även kollat upp lite närmare angående tårta och jag har pratat med cateringfirman.
Jag har fått fram hur brudklänningen ska se ut - så imorgon blir det en färd till Habo och svärmor och då får hon måtta mig.
Dotterns klänning är sånär färdig - sista provningen imorgon.
Jag har även funnit hur jag vill att min ring ska se ut - så det blir även ett besök i Guldverkstaden i Habo imorgon som är det stället som ska göra min ring.

http://www.guldverkstan.com/

Ska även ta kontakt med några frisörer för att jämföra priser för min håruppsättning.
Och påpassligt nog är fritids stängt imorgon = jag är ledig och hinner med allt detta :)

Jag har som mål också att gå ner 5 kg till bröllopet, eller åtminstone få en mindre mage.
Tränar minst en halvtimme per dag.
Igår ökade jag dock tiden och "powerwalkade" i en timmes tid.
Idag blev det cykling istället, tillsammans med sambon - då jag behöver spara på mina benhinnor som värker grymt mycket emellanåt - så det blev en cykeltur på 1,6 mil med en genomsnittshastighet på 20 km / h.
Hade kunnat bli en bättre fart om jag inte vart tvungen att stanna och hosta och klöka då jag hade svalt en fluga - som helt sonika flög rätt in i munnen och ner i halsen.
Jag lyckas alltid med att svälja flugor i tid och otid.
Hade dock med druvsocker och tuggummi så med en kombination av detta gick hostan till sist över. Resten av vägen höll jag tyst .. fick dock en fluga i ögat...



Längtar nu tills badhuset öppnar igen så att man kan simträna. Bland den bästa och skonsammaste träningen för mig och mina axlar.

Undrar just om jag kan gå imorgon - cyklingen känns grymt mycket i benen... Men det är gott att det känns!

1 kommentar:

  1. Gött jobbat idag Stini, nästa gång ökar vi :-)

    SvaraRadera