söndag 14 augusti 2011

Halmstad

Då har man redan hunnit jobba två veckor och semestern är ett minne blott.
Första veckan var vi mest i Blekinge och Skåne (som jag redan skrivit) och de andra två veckorna var vi mestadels i Halmstad.
Och då vi försöker spara pengar till bröllopet så blev det en lugn semester i Halmstad.
Vädret var väl sådär - men är det sommar så vill jag bada i havet / sjön varje dag, oavsett väder, så det blev nästintill bad varje dag - även om jag vid många tillfällen var helt ensam i havet :)

Barnen fick en extra semestervecka i Halmstad med sin farmor och farfar också så de har fått en riktig Halmstadsdos denna sommaren. Goast för dem var att det var finast väder sista veckan (då jag och sambon hade börjat jobba igen) och då blev det extra mycket bad för dem.
Dottern är som en liten fisk i vattnet och älskar att slå kullerbyttor fram och tillbaka under vattnet.
Sonen är lite mer frusen av sig och höll gärna till nära stranden i det grunda varma vattnet - där han kunde gegga med sanden :)

Sonen hade även tur när vi var i Halmstad då hans "stug-kompisar" var på plats samtidigt som oss. Det var alltså fullt upp med lek för honom under alla dagarna. Dottern tyckte dock att det kunde bli lite långtråkigt emellanåt men vi försökte råda bot på det så gott vi kunde.

Själv satt jag mycket och läste. Blev både Postcard killer och Hypnotisören. Två helt ok böcker.
Här nedan följer en liten samlad kompott av bilder från Halmstadsveckorna.


Fullpackad bil
 Sonen och sambon började Halmstadsvistelsen med att se HBK-Elfsborg
 Cykeltur
Motionspass som avslutades ... 
... i havet :) 
Datorn fick hänga med
De tre musketörerna = stugkompisarna med sonen
Kvällsmat på stranden
Pinn-killen
I väntan på mat (nej hon är inte kissnödig :)
 Kvällsdopp
 Glad dotter
Sonen gottar sig vattnet
 Draken - bästa inköpet under semestern. Kostade 25:- och användes väldigt flitigt
Besök i Båstad
 Minigolf
 Väntar på sin tur

 Vecka 2.
Vi åkte alla hem på söndagskvällen och på måndagen och tisdagen var det städning som pågick hemma, varvat med lite bad och trevligt besök av goa vännerna.
På onsdagen åkte så jag och barnen och min mamma ner till Halmstad igen för att vara i stugan. (Sambon hade då börjat jobba igen).
Pappa och min sambo kom ner på fredagskvällen och mamma och pappa åkte sedan hemåt igen efter lite kvällsmat. Denna kvällen lyckades jag även med att få 1,7 i blodsocker. Jag tyckte att jag kände mig väldigt, väldigt trött. Och det var ju inte så konstigt. Sambon, som just då körde före mamma och pappa så att de skulle hitta ut ur Halmstad körde väldigt, Väldigt, snabbt tillbaka till mig. Men det hela gick bra med hjälp av druvsocker och fil och flingor.

Här följer bilder från den andra Halmstadsveckan:

Borsta fötterna och balansera med en pinne i den andra handen

Dottern fick ett myggbett vid ögonbrynet varpå det svullnade upp ordentligt. Gick dock ner efter två dagar.

 En blåsig dag i Torekov
En av många glassar
Torekov 
Det blev lite komiskt när vi gick förbi en tennisplan där det just var tennisträning för en massa flickor i 7-års åldern. Alla såg så söta och piffiga ut i sina tenniskläder. Vi hör då att tränaren pratar stockholmska och därpå hör vi att alla flickorna också gör detta. Snacka om invation av Stockholmare i just Torekov på somrarna :)
Ytterligare en glass

Samtal vid gungställningen
 Sonen packade med sig skidglasögonen...
Dottern som solar sig
 Stugan i Halmstad

Tänk vad man längtar tillbaka när man ser dessa bilder.
Vi får väl se om vi får en chans att åka ner en helg till till Halmstad innan hösten helt har tagit över...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar