torsdag 4 augusti 2011

Bröllopsförberedelserna har börjat på allvar...

Men varför ska solen skina som mest när man har börjat jobba igen???

Jaja, jag får väl glädjas över att de som har sen semester får en fin sådan + att jag slutar vid 15-tiden så att även jag hinner njuta av bad och sol på eftermiddagen.
Och barnen, som är kvar med farmor och farfar i Halmstad, får en extra skön sista sommarlovsvecka.

Har nu satt igång med en massa bröllopsförberedelser på riktigt.
Har kollat in en massa tärn-klänningar och sänt iväg förslag på dessa till mina två blivande tärnor så får de se vad de tycker om dem.
Vi har mätt lokalen som vi ska vara i (IKHP-stugan i Huskvarna) och där har vi även kunnat placera ut borden så att vi ser hur alla kommer att kunna att sitta. Vi har även gått igenom porslinet som finns där och jag tror att denna lokal kommer att passa oss perfekt. Det blir ju lite ändring där inne med piffning osv. Just nu ser lokalen ut som följande (med sin underbara utsikt) :












Sista svarsdatum är i mitten av september så än vet vi ju inte riktigt hur många som kommer.
Jag har även börjat på med bröllopshäftet. Håller på att göra iordning det som jag vill ha med och sedan ska goa vännen J få hjälpa till med resten av detta. Skönt att få hjälp med det :)

Ja, det börjar ju närma sig. Och nu ska jag fokusera på att det ska bli ett så rolig och lättsamt bröllop som möjligt. För mig är det inte viktigt att bröllopet följer vett och etikett till sista punkt. Utan jag tycker nog att jag och min blivande make har rätt att få göra lite som vi själva vill ha det. Så detta har jag nu tagit fasta på!
Sitter och bollar med bordsplaceringen och tror nog att vi får ihop den bra :)
Har även tagit kontakt med en guldsmed så att vigselringen blir gjord också.
Ja, nu kan jag börjar pricka av ordentligt i "Att göra-listan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar