måndag 27 juni 2011

Sommar igen?

Frågan lyder ...

(Nä - inte hur många bultar det finns i Ölandsbron) utan om sommaren har kommit för att stanna denna gång?

Hoppas! Hoppas! Hoppas!

Idag har det varit alldeles perfekt varmt. Runt 25 grader. Vattnet i sjön kunde ha varit något varmare - men om vädret håller i sig så når den snart perfekt temperatur.
Badet i sjön uppfyllde iaf sitt syfte : jag blev avsvalkad.
(Och nerskvätt av en massa barn på grannkvarteret)... :)
Dock råkade en av dem ramla ner i sjön med kläderna på .. och jag får erkänna att det såg riktigt roligt ut och tursamt nog kom han upp snabbt igen och klarade sig fint.

Iofs är jag rätt så varm nu igen efter att ha hållt på i trädgården en stund men jag orkar helt enkelt inte gå ner de där metrarna till sjön - utan jag spar det tills imorgon. Då får det nog bli mer än ett dopp - för det är utlovat ännu varmare väder :)

Nu ska jag sätta mig och lugna ner mig lite och göra en planering av allt som behövs göras här i hemmet och alla andra projekt som jag har igång. Förhoppningsvis rinner stressen av mig då och jag kan börja trappa ner inför semestern (som är ytterligare en sak som ska planeras).

Och pricken över i:et denna dag är att sonen har fixat (enligt egen utsago) simborgarmärket på simskolan.
Det tar sig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar