onsdag 29 juni 2011

Glasögonskräck

Sol och bad även idag.
Och nagelfix.
:)
Imorgon blir det till att prova ut nya linser + ev. glasögon. Måste därför gå med mina gamla hemska glasögon genom stan fram till optikern då just optikern vill att jag ska ha glasögon på mig inför synundersökningen.
Får väl försöka hitta någon bakgata där ingen människa går som känner igen mig .. Fast det skulle inte förvåna mig om man just i detta läget träffar på en massa människor man känner och som man inte har sett på länge.
Tror dock att det kommer att bli svårt att finna ett par passande nya glasögon. Tycker inte alls att jag passar i det men tanken är att jag ska kunna ha detta lite mer och växla med linserna. Allra helst skulle jag vilja ha "bågfria-bågar" men då jag har så dålig syn (-7,5 på båda ögonen) så är detta bara till att glömma (om jag inte har lust att betala många, många, många tusenlappar.. och det har jag inte).
Ja, jag får väl ta hem ett gäng glasögon så får andra säga sin uppriktiga mening om vilka jag passar bäst i. Eller så väntar jag med glasögonprojektet någon månad till... Vi får se ;)

Nu blir det städning av huset inför mitt födelsedagskalas på fredag.
Har laddat inför detta med en härlig glasstrut som kostade alldeles gratis hos glassbilen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar