söndag 26 juni 2011

Kalas och gräsklippning

Då var midsommarhelgen över.
Och idag har svärfar blivit firad och vi har fått äta mycket gott :)
Från oss fick han ett litet grillkit:

   

Rökflis av olika slag (som man lägger i t ex en foliebit med hål i och placerar sedan detta i grillen vilket då ger god smak på maten man grillar), grillspett och en "Dancing Chicken". Den sistnämnda fyller man med något gott (t ex öl, eller rökflis) och sätter sedan kycklingen på och grillar den så. Har inte själv smakat på detta men det ska vara gott!

Fick även träffa lille "svågersonen" och fick han t.o.m. att somna i mitt knä. Lite ovan är man ju vid spädbarn så där blev jag sittandes lite stelt - rädd för att röra mig för att han skulle vakna :)

Och så fick jag ett ryck när jag kom hem och klippte gräset. Skönt att få det gjort.
Dock blir det alltid lite osmidigt när man är själv hemma med barnen och man ska försöka få dem i säng i tid. Ikväll kom de i säng i otid.
Men de har en vecka kvar på dagis/fritids och sedan har de äntligen sitt sommarlov :)

Nu ska jag gosa ner mig i sängen och titta på ytterligare en Morden i Midsomer film (köpte flera av dem för något/några år sedan och tittar nu på dem strax innan jag ska sova .. orkar dock aldrig titta på en hel film utan det brukar bli ca 20 minuter och sedan däckar jag).

Sedan blir det två veckors jobb till för min del innan den efterlängtade semestern kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar