söndag 12 juni 2011

Fotbollscup

Igår var vi = sonen, sambon och jag på fotbollscup under hela förmiddagen. (Dottern var hos min mor och far).
Sonens fotbollslag ställde upp med två 5-manna lag. Sambon är tränare. Och jag är lite smått ansvarig för lagets hemsida varpå jag fotograferade och filmade lite från matcherna - blev sammanlagt ca 100 bilder... Nu ska jag bara ta mig tid och sortera bilderna och lägga upp de bästa på hemsidan.

Vädret var väl sådär .. 12 grader och molnigt med några små regnskurar. Så dagen till ära hade jag långkalsonger och fingervantar på mig. Kändes ju väldigt somrigt... Mer som att vi var på en bandycup :)

Grabbarna var jätteduktiga och det var riktigt skoj att titta på dem!!! (Men så är man ju en fotbolls/bandy/hockey-morsa också, som mycket ogärna missar en match.)
Med nya matchkläder (som var i st. 150 och 170 - nåååågot stora till killarna som normalt har storlekar runt 134, men det är väl tänkt att de ska hålla i många år) gav killarna allt, vilket gav bra resultat! Men kan ju inte vinna allt.
Sonens lag fick en vinst, 2 förluster och en oavgjord match.
Och samma resultat var det för vårt lags andra lag.
Här följer två filmer och lite bilder på sonen med lagkamrater.


Mål!!!
(Sonen har nr. 2 på ryggen)



Nära!!

Klackspark (denna gången har sonen nr. 10 på ryggen)

Sonen (blå och röd) i närkamp 

Språng mot bollen

Målvakt

 Tar sats

Avbytare (sonen = nr. 2) 

 Inkast

Vill ha bollen 

 Du eller jag?

 Sonen tacklar

 Jag har bollen

Medaljkämpe

-------------------------------------

På eftermiddagen blev det till att städa undan det sista och duka för sambons herrklubbsmiddag.
Jag och barnen gick sedan ner till mor och far där vi tillbringade lördagskvällen. Härligt avslappnat med god mat. Barnen sov sedan över hos dem och jag gick hem vid 23-tiden då festen höll på. Kunde dock somna runt 00-tiden till ljudet av HÖG musik och grabbsnack.
Men jag lovar .. jag tjuvlyssnade inte alls på er ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar