tisdag 28 februari 2012

Bättre dag idag

Kors i taket.
Det blev ingen magsjuka.
Sonen sov i 2 timmar och när han vaknade mådde han bra igen :)
Så himla skönt!

Idag har det varit full fart. Barnen har haft halv friluftsdag med skridskoåkning på schemat. Gissa om jag hade en nöjd son. Dock var skridskor+handskar+halsskydd dyngsurt efter denna dag. Och då sonen har bandyträning nu på kvällen så fick jag snabbtorka allt med skotorken. Blev väl sådär torrt, men sonen var nöjd ändå.

I eftermiddags var jag med sonen hos tandläkaren. Vi väntar på att en tand i överkäken ska komma fram. Den ligger under tandköttet och tandläkaren slipade på en tand bredvid så att den nya tanden ska få plats. Sonen var riktig duktig och fnissade härligt när de blåste luft i hans mun :)
Efter detta sa tandläkaren till oss att om inte tanden har kommit fram till efter sommaren så ska vi kontakta dem.
Sonen utbrister då:
-Men, tänk om vi inte är hemma då!!
Tandläkaren skrattar och jag svarar att vi är ju hemma när skolan börjar igen till hösten.
Sonen säger då till tandläkaren att vi har planer på att åka till OS i London.
-Aha, svarar tandläkaren. Vilken idrottsgren tycker du mest om då?
Sonen svarar efter 10 sekunders tänkande:
-Nashville!!!
Inför en skrattande tandläkare förklarar jag för sonen att ishockeylaget Nashville inte kommer att vara med på sommar-OS...
Vi sade sedan hejdå tandläkaren och sonen tågade ut ur rummet och gick direkt åt helt fel håll.
Och jag hörde hur tandläkaren på nytt skrattade när sonen gick förbi rummet igen :)

Snacka om att jag har en något förvirrad son ...

Efter besöket fick sonen hänga med mig till jobbet där han, med hjälp av min chef, fick sitta och spela lite dataspel i konferensrummet = storbildskärm. Gissa om sonen trivdes bra :) Sonen satt och visslade mest hela tiden och visslingen hördes enda till mitt kontor så jag fick till sist säga till honom att sluta vissla en stund.
Och så snackade han lite med sin fd. hockeytränare när vi satt och hade eftermiddags"fika". Sonen fick lite gliringar då han hade "fel" mysoverall på sig med WIK emblen istället för SIS... Vi får väl vänta och se tills det är dags för fotbollssäsongen ;)

Och nu är sonen och mannen alltså på bandyträning. Mannen har varit iväg ett par dagar och jag hann bara säga hej innan han åkte igen. Men skönt att ha honom på hemmaplan igen.

Här försöker sonen äta geléhallon med hjälmen på - gick sådär bra - hallonet ligger  nere i kanten.

En laddad son inför bandyträningen (han fick byta om hemma idag då det var lite tidspress).

Och jag och dottern och mamma tog en härlig promenad ikväll.
Med gympadojjor på asfaltstorra vägar och utan mössa på.
VÅRKÄNSLOR!!

Efter vi kom hem från promenade åt jag och dottern några frallor och jag frågade lite om vad som hade hänt i skolan idag. Vi kom så in på att hon igår blev intervjuad av sin fröken inför ett utvecklingssamtal som vi ska på framöver. Jag skojade lite med dottern och frågade om hon trodde att jag skulle behöva skämmas för henne, t ex om hon har varit busig eller lite väl bestämd i skolan nu på sistone.
Dottern ser då plötsligt allvarlig ut och funderar en stund innan hon frågar mig:
-Mamma, hur många dagar är det tills vi ska prata med fröken?
Jag skrattade gott när jag insåg att hon nu ska försöka vara en go och rar liten flicka i skolan tills det är dags för samtalet med fröken :)


Min lilla "Fröken Bus"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar