lördag 22 oktober 2011

Smurfarna

Idag har vi haft en vilodag hela familjen.
Ok, sonen har haft hockeyträning men utöver detta har dagen varit lugn och obokad.
Vi tog tillfället i akt och åkte in till stan och tittade på 3D bio: Smurfarna.


Och tänk vilka minnen det kom när Glasögonsmurfen dyker upp - detta då min snälla storebror kallade mig för Brillsmurf när jag var liten.
Kom på att jag har ju ett gammalt kassettband med just smurfarna på (när jag sa detta efter filmen frågade sonen vad ett kassettband är för något) ... är man gammal då?
Minns de gamla sköna dialekterna som smurfarna hade och hur en liten smurf förklarade att:

-Jag är ju bara tre äpplen hög. Det blir äpple på äpple på äpple. Jag är ju inte större.

Eller hur en smurf med en konstig lite sliskig, Örebro-stönande röst säger:
-Hej du Gammelsmurf!

Här kommer några gamla Smurffavoriter som jag hittade på youtube och alla finns med på mitt gamla band (dock inte Hallonsaftlåten som jag dock tycker är den största klassikern) :


Hallonsaft



Smurfsången (som jag tyckte var långtråkig som barn)



Och jag minns denna läskiga låten: Det Står Ett Träd i Skogen



Rocklåten: En riktig rackarns rock


Sol i smurfens land


Skolsången:
Bibbeli babbelibusa



Hej Hå, Hej Då




Det glömda landet

Det finns en smurf i oss alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar