tisdag 11 oktober 2011

Stressen som smittade av sig

Ojojoj vad jag är uppe i varv.
Har varit mycket på jobbet och tack och lov fick jag iväg allt som jag ville få iväg innan jag nu går på lite ledighet.
Ringde tandläkaren och de fixade så att jag fick en "mellan"-tid imorgon för att laga min tand.

Så i eftermiddag stressade jag iväg till tandhygienisten, var där 15.30. Hon har samma lokal som min tandläkare. Hon började feja i min mun och som vanligt hade jag misskött den. Men nu måste jag ändra på mig så att den är fin och ren - kunde visst få tandlossning annars då diabetesen kan ställa till det.

Hon märkte att jag var stressad så hon sa hela tiden till mig att nu måste jag börja koppla av och andas och ta det lugnt så att jag inte är jättetrött på lördag. Och så pratade vi en hel del om det som komma skall.

Mitt i allt hörde jag på radion att nu är klockan 16. Oj vad tiden hade gått fort!! Jag skulle ju hämta sonen + en kompis till honom och köra dem till simskolan som började kl 16.30, så jag frågade tandhygienisten om hon snart var klar och hon sa att hon hade putsning osv. kvar att göra. Jag sa att jag måste hinna hämta sonen och kompisen för att köra dem till simskolan och började tandhygienisten att stressa. Och medan hon höll på upptäckte hon en ful fläck som jag har på en tand så hon ropade på tandsköterskan som satt ute i recpetionen att jag måste få detta åtgärdat till bröllopet också. Annars skulle denna fläcken synas.
Så tandsköterskan började springa efter pärmar och slog i datorn och hittade som tur var en avbokad tid imorgon kl. 15.40 så då hinner jag både laga tanden och få bort den fula fläcken. Och allt detta medförde att även tandsköterskan stressade upp sig.
Så när jag åkte därifrån, kl 15.15, lämnade jag två uppstressade damer efter mig :)



Hämtade sedan sonen, kompisen och dottern på fritids och vi formligen sprang ut till bilen och jag körde iväg. Och när jag ska svänga in på en väg till simmet så står det helt plötsligt en skylt mitt i vägen att där får man inte köra då det är vägarbete längre fram (det vägarbetet som jag tidigare skrivit om).
Så då blev det till att gasa iväg ännu mer och när jag lämnade av killarna sa jag till dem att de skulle skybda sig in och duscha och sedan gå in till de andra för de har nog redan börjat.
Så där efterlämnade jag två stressade stackars killar...

Nu ska jag försöka stressa ner!!
Jag, sambon och föräldrarna är nu helt lediga veckan ut så nu ska vi hinna göra allt det sista.
Och så hoppas jag att den förba..ade telefon slutar att ringa snart - annars drar jag ut sladden!

Djupa andetag...
Djupa andetag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar