onsdag 19 oktober 2011

Onsdagsfräckisar...

Mannen kommer hem stolt och håller upp ett föremål för att visa sin fru.

- Titta vad jag har stulit, säger han stolt. Jag tog den utmed vägen.
Frun tittar på honom och svarar syrligt:
- Ställ inte den i sovrummet bara...
- Varför inte då? undrar mannen trumpet.
- Jo, det är polisens fartkamera, och den tar bilder när det går för fort...

-------------

I baren:

- Får jag bjuda damen på en whisky?
- Tack men jag avstår, jag känner av det i benen.
- Hur då? Svullnar dom??
- Nej. De går isär...

-------------
Efter konfirmationen träffar kyrkoherden lilla nykonfirmerade Frasselina och säger:
- Är lilla Britta lika vit i själen som hon är i kläderna denna dag, så träffas vi säkert i himlen!
- Är kyrkoherden lika styv i byxorna som han är i kragen, så träffas träffas vi bakom Johanssons ladugård om en halvtimma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar