lördag 29 oktober 2011

Halloween-lykta

Känns som att jag inte har gjort så mycket idag - jag som hade tänkt ta tag i piffning och föradventsstädning här hemma. Men tack och lov så har jag just lov måndag till onsdag = Barnen har höstlov och jag passar på att ta mina sista mammadagar för sonen, då de annars "brinner inne" på hans födelsedag den 5 december.

Känner för att titta på en skräckfilm ikväll, får väl se om någon mer vill titta.

Sist jag såg en skräckfilm var när jag bodde själv i Jönköping (Lönnsholmsgatan) varpå telefonen ringde (klockan var runt kl 23). Hemligt nummer och ingen sa något i telefonen när jag svarade utan det satt bara någon där som lyssnade och som efter många långa sekunder lade på luren.
Den gången ringde jag hem till mina föräldrar som fick komma och hämta mig och under tiden jag väntade på dem satt jag med en kökskniv i min hand och väntade på att "någon??" annan skulle komma.
Personen som ringde fortsatte med detta ett tag sedan och än idag undrar jag vem det var.

Möjligtvis var det en yngre grabb för vid ett tillfälle fick jag några sms till min mobil där det bl a stod:
"Var inte rädd älskling, jag vill dig inget illa. Jag ser att du ser lite rädd ut nu". Detta sms fick jag också vid 23-tiden en kväll - lite läskigt när personen ifråga skrev "att han såg mig". Dagen därpå tog jag med mobilen till jobbet (El-Gigantens kundcenter) varpå 3 olika kill-jobbarkompisar ringde numret varifrån sms:et kom och skällde ut denna killen efter noter. Tror även att min make var en av dem som ringde den där grabben. Och efter det lugnade det ner sig.

Halloween-pumpa-lyktan är nu i alla fall tillverkad:



Och här är resultatet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar