torsdag 27 oktober 2011

Idol

Kom tidigare idag på att jag har helt missat Idol i år.
Har nog sammanlagt sett 3 minuter från en uttagning och har alltså noll koll på vilka som är med i år.
Har jag missat något??? Någon???
Jag har ingen aning och jag bryr mig inte så mycket heller faktiskt.

Lutar mig istället tillbaka och minns gamla godingar som dessa klipp:


2010:
Jay Smith, klar favorit under förra året. Men vart har han tagit vägen nu?

Underbart gitarrspel på följande, Olle Hedberg:


Olles bästa framförande:
Free Fallin

Talking about a revoloution


Linnea Henriksson
Men kom igen, kunde du inte välja någon mer roligare låt än Jumpin' Jack Flash, tänkte jag, tills hon började sjunga den:

Crazy - den perfekta låten:


2009:

Calle Kristiansson - blev en solklar favorit för mig efter att jag hade sett detta klippet i uttagningen:


Samma gällde Mariette efter denna finalchans (visst är inte rösten klockren, men låten i sig och framförandet. Denna har hon även spelat in i sin helhet och då är den helt underbar   :)


Bästa uppträdandet under hela 2009:
Calle och Mariette:


Jag tyckte inte så mycket om Tove Styrke när hon var med i Idol. Numer tycker jag att hon är grymt bra.
Denna låt/framförandet är nog det bästa hon gjorde i Idol:


Ok, detta var också riktigt bra:


Look-a-like:



2008:
Såg inte så mycket av denna säsongen. Men fick en liten favorit:
Anna Bergendahl


2007:
Daniel Karlsson, ja självklart hejade man på honom, "hemmasonen".

Imagine.

Amanda Jensen. Hon var inte min idol då, men hon har ju gjort några bra låtar sedan dess och har en egen stil.


2006:

Min idol under detta året var framförallt:
Markus Fagervall


Han gjorde även ett framträdande med min bästa låt genom alla tider: Iris:
(Dock är originalet med Goo Goo Dolls oslagbart)


Denna killen var ju snygg när han dök upp på Idol.
Och ja, nu är han ännu snyggare och sjunger bra mycket bättre:


Danny Saucedo

Hihi:


Snygg frilla:


Erik Segerstedt.
Det gick ju lite knackligt för honom länge, men så sjöng han denna och iaf jag njöt i fulla drag:



2005:
Måns Zelmerlöw
Clabbes "tillrättavisning" i början är ju med facit i hand lite rolig..



Ola Svensson.
Han flyttade till Stockholm efter Idol för att få vara lite mer anonym. Det gick ju jättebra då han bosatte sig bredvid en gymnasieskola :)


Agnes, en som har poppat till sig något sedan detta:



Jag hejade dock på Sebastian:


2004:

Daniel Lindström, som jag hejade på, vann:




Men Darin blev ju helt klart mest känd:





---

Tänk om jag ändå har missat något bra i år. Bäst att kolla in alla Idolprogram på TV4... Fast jag väntar nog några dagar till innan jag gör detta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar