tisdag 4 oktober 2011

Kidnappning x 2

Lördagen den 24 september blev jag och min blivande man kidnappade!!

Som tur var så kände vi alla dem som kidnappade oss.
"Oturligt" nog var det dags för min möhippa och sambons svensexa.

Vi hade båda listat ut att det var dags för oss båda denna lördag. Dock hade vi nog en tyst överrenskommelse att inte prata om det som komma skulle, för vi nämnde det aldrig till varandra.
Jag visste sedan länge att sambon skulle tas denna dag och jag förstod mer och mer att även jag skulle "tas" då jag hörde en farmor säga till sitt barnbarn att de skulle synas på fredag (hmm .. visste ju att pappan i det huset skulle på svensexan.. så varför kunde inte barnen vara hemma med mamman??) Fick ett mail av en vän som kort och koncist skrev att hon inte kunde träffas på lördag för hon hade annat för sig då. Och så passade jag på att höra med dotterns bästis på fredagen vad hon skulle göra under helgen och hon skulle minsann vara hos sin mormor och morfar.
Och min sambos föräldrar var helt plötsligt på att få ha barnen hos sig under helgen då det var Barnens Dag.
Och ja... 1+1 blir 2. Och 2+2 blir fyra = nu stod det klart att det var dags för oss båda.

Så när klockan var 8.45 (jag gick upp vid 7-tiden då jag var så nervös) så hälsade jag alla välkomna till oss :)
Blev dock snart lite fundersam när min blivande fick åka med mina tjejkompisar och jag fördes med av grabbarna istället till väntande bilar. Dock förstod jag snart att vi var på väg till paintballstället som jag visste att sambon skulle få besöka.
Och mycket riktigt så stannade alla bilar där och jag fick gå över till en "tjej-bil" och sambon stod där med en nappflaska med öl i och förstod vad som var i görningen :)

Själv fick jag hoppa in i en ny bil och vi åkte vidare. Och gissa om jag blev glad när vi åkte rätt igenom Jönköping för att istället t ex stanna vid Torget där det var fullt med folk.

Jag började dock undra vart vi var på väg när vi började åka in på ett villakvarter i Bankeryd men så såg jag att det stod en man i en dörröppning och skrattade gott, och mitt emot honom kom det ut en granne och även han log.
Och ja, vi skulle in i detta första hus och där skulle jag få spela in ett par låtar. Jag som hatar att sjunga offentligt. Fick så bli nästan en hel flaska med mousserande vin innan jag vågade ta ton och då bad jag han höja ljudet så mycket så att jag inte hörde mig själv. Det värsta var bara det att alla andra som var där hörde mig. Jag sjöng så två låtar, mycket motvilligt, men snällt nog för de andra som hade ordnat med detta.
Just nu längtar jag inte alls till det ögonblicket då min hemska röst kommer att spelas upp på mitt bröllop, kommer bli pinsamt värre...

Efter sången åkte vi alla till A6. Och säg som så, jag var bra tankad vid detta tillfälle och tyckte inte alls om att behöva gå in på A6 i mitt tillstånd. Behövde dock inte vara så orolig för vi gick in i en underklädsaffär där det valdes ut underkläder till mig. Inga som jag skulle köpt i vanliga fall...

Vi åkte sedan hem till en av mina tärnor och åt lunch och lite fundersam var jag när det helt plötsligt serverades alkoholfri dryck. Förstod dock varför när vi åkte vidare då vi åkte till ett gokart-ställe. Superkul att få köra!!!

Så vidare igen, hem till mig! Då blev jag väldigt fundersam och funderade länge på vad vi skulle göra. Men efter en stund berättades det att jag skulle vara modell och (självklart) ha på mig de nya underkläderna. Så vad att göra.... ? Så det blev lite posering. Kändes väl inte helt normalt precis.

Efter detta kunde jag så slappna av då vi gick hem till svägerskan där vi fick god mat och det blev en massa tjejsnack in på senkvällen.

Tack alla ni som gjorde detta för lilla mig!

-----

Min blivande man hade en stundvis värre svensexa.
Efter paintballen åkte de in till Jönköping där han fick baka sin egen pizza i en pizzeria. Efter detta åkte de till ett ställe där en kvinna skulle vaxa bort allt hår på hans bröstparti. Och det gjorde hon också. Han höll på att svimma vid ett tillfälle men det hela gick "bra" till sist varpå "kompisarna" säger:
-Vi trodde inte att du skulle gå med på detta så reservplanen var att du skulle få massage istället.
Schysst!!! Kan meddela att P fortfarande är rödprickig och att en halv bodylotionflaska har gått åt till efterbehandlingen av vaxningen.
Men efter detta blev det lite basturelax och sedan mat+festande på Karlsson´s i Jönköping.
Och då hamnade han och bror min på Karlsson´s hemsida.


http://www.karlssonssalonger.se/vimmelbilder.php?gallery=225

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar