onsdag 6 juli 2011

Pappa 65 år

Idag fyller min snälla pappa pensionär.
Fast jag tror inte att han blir en pensionär på riktigt. Undrar om han någongång blir det :)


Vi firade honom genom att ta med honom in till stan och gick ut och åt på piren. Underbart väder och mycket glatt folk och god mat gjorde det hela till en toppenkväll. Och barnen skötte sig alldeles utmärkt då det alltid är lite spännande att äta ute (som vi i mitt tycke gör alltför sällan).

Och så gjorde smarta jag kanske (dock förhoppningsvis inte) en rolig sak för andra. Blev nämligen proppmätt av maten så jag lossade lite på skärpet medan vi åt och detta glömde jag förstås bort + att jag hade på mig ett par byxor där gylfen ideligen åker ner. Efter maten åt vi en glass och gick runt på piren innan vi gick genom stan till bilarna. Vi åkte sedan till Huskvarna för en liten sightseeing och när vi kommer fram till första anhalten, IKHP-stugan, då, först då, märker jag att skärpet är mer eller mindre helt uppknäppt och hänger ner över byxorna och där är gylfen helt neddragen. Frågan är om det såg ut så här när vi var i stan innan också ... hoppas inte .. eller var det därför alla såg så glada ut som vi mötte...?

Vi gick runt och kollade in i IKHP-stugan där vi ska ha vår bröllopsfest och efter detta åkte vi nerför berget och sedan visade mor och far var de hade bott som unga för Petter och barnen (ja, de visade mig också men jag visste ju detta sedan innan).



Och så njöt vi av utsikten i stora drag.

Det blev även en liten tur bort till Brunstorp och även där njöt jag i stora drag av utsikten över Vättern och bergen bakom mig.




Hoppas och tror att pappa är nöjd över dagen.
Och presenten från oss blir en ... cykel :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar