måndag 11 juli 2011

Första semesterhelgen

Då har båda lördagen och söndagen gått och semestern har börjat.
Har tillbringat dessa båda dagar hemomkring.

Lördagen bestod först av:



Sedan åkte vi ut på skjutfältet och tittade på Skilling 500 (rallytävling som firade 40 år).
Lite härligt att se alla bilar i hög fart och dammet som yrde runt om dem. Vi stod ca 200 m upp på en plätt mitt i gassande solsken och så försökte jag ta lite kort emellanåt med olika lyckat resultat:

Här är bilen bakom buskarna...

 Damm från en torr grusväg när en bil passerat.


Man skulle dock ha stått här:

Efter detta och en liten solchock blev det återigen:

Efter lite käk och solande i trägården...
Ja... då gjorde vi följande:





På kvällen tog vi det sedan lugnt och barnen hade skoj åt mig då de kom på olika tävlingar som bland annat gick ut på att man skulle äta upp sin mat snabbt och sedan vissla. Jättekul för dem, för jag kan inte vissla överhuvudtaget..
Sedan kom dottern på den roliga leken att vi skulle blåsa över en bana på en postitlapp o när hon inte trodde att jag såg så satte hon självklart dit min lapp med klistret neråt och sin med klistret uppåt. Men hon fick igen när jag blåste på hennes lapp istället så att den hamnade i hennes ansikte istället.. Haha !

Igår, söndag, började vi med att åka in till stan där vi köpte jord, blommor, spaljéer, tvättstugeförvaring och skor. Vi mötte upp svärföräldrarna inne i stan där det var matfestival:





Efter en lunch på IKEA åkte vi så hem till oss där vi fikade och sedan gjorde vi detta:



På kvällen grillade vi hemmagjorda hamburgare och softade.
Och barnen blev mer än överlykliga då de efter instruktioner från farmor lärde sig att göra detta:


Knyta skosnören!!

Och imorse blev jag väckt av sonen som hade gått upp tidigt för att just knyta skosnören, och han behövde en hjälpande hand med att kunna få upp en dubbelknut :)

Och med den frambehållning som vi har i denna familjen så började vi igår att planera semesterresan (som får bli inom Sverige).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar