måndag 21 maj 2012

Oj, vilken vecka!!

Förrförra veckan var den mest intensivaste under detta året (hittills)...

Måndag: Hemma och lite småkrasslig. Sov på förmiddagen och kvicknade till på eftermiddagen. Firade svägerskan innan barnen hämtades. Sonen åkte på kvällen på fotbollsträning med mannen och jag och dottern åkte till hennes friidrottsträning i grannbyn. Gick en liten promenad när vi kom hem på kvällen.


Gav bl a ett Hästhuvd till svägerskan i födelsedagspresent. Jag tyckte dock att det var så fint så jag köpte ett till mig själv också och det fungerar som bokstöd på vårt piano.

Tisdag: Jobbade mellan 8-14.30. Klockan 15.00 var det dags för mini-livräddnings-kurs/simskoleavslutning för sonen. Det var ett riktigt roligt upplägg med olika stationer och situationer som kan uppstå vid vatten men även på land. Barnen visade bl a första hjälpen om någon har varit under vattnet länge, hur man gör om någon fastnar under en brygga, hur man tar sig upp ur en isvak, hur man gör om någon sätter i halsen, osv.





Klockan 16.30 åkte mannen tillsammans med en jobbarkompis till Lund för att gå på truck-seminarier - för att komma hem torsdag kväll.
Kl. 17.00 var jag med sonen i skolan och det var dags för utvecklingssamtal. Bara en massa positiva saker fick jag höra och jag och mannen fick en stor eloge för allt arbete och tid som vi lagt ner på att sonen ska lära sig läsa bättre och bättre. Och nu har han helt plötsligt nått 2:ans mål vad det gäller just läsningen :)
På kvällen var det sedan full fokus på sonen och övning inför Fritidsfestivalen som var på onsdag kväll.

Onsdag: Jobbade mellan 8-16.30. Hämtade barnen vid Kulturskolan. Åkte hem och de bytte om och mina svärföräldrar kom hit. Kl 17.30 åkte vi så till Kulturskolan igen och kl 18.00 började Fritidsfestivalen. Alla barn som går på skolans fritids är involverade i detta. Några bakar, några gör dekor, några uppträder och några är programledare. Sonen var detta året programledare och hade en hel del att säga (därav lästräningen dagen innan då vi fick hem manuset på det han skulle säga).

Sonen till vänster i bild

 Dottern uppträdde med klasskompisar med låten "Stormande Hav" och hon avslutade med att gå ner i split :)


Dock blev hon lite besviken över att inte hennes grupp vann men sonen var desto gladare då den gruppen han hejade på vann. (Klasskompisar till honom som uppträdde med Amazing).

Torsdag: Lämnade barnen på skolan vid 7. Jag åkte sedan till Värnamo Sjukhus och var där 7.45 och besökte då Fotkliniken. Jag fick nämligen ett besök där för att de skulle se på mina fötter och de var fullt godkända. Jag fick även lite tips och råd om hur jag ska sköta om dem + vilka skor man ska föredra.

Värnamo Sjukhus

Åkte sedan och jobbade mellan kl. 9.30 till 16.30.
Mannen kom hem under eftermiddagen och hade hämtat barnen. Skönt för dem att slippa en sådan lång dag.
Kl. 18.00 var jag på Golf-teorikurs. Den var klar vid 19.15 och efter detta stod jag i timme och tränade på utslag från Tee.
Var hemma vid 20.30

Fredag: Jobbade mellan kl 7.30-13.15. Då Fritids var stängt på eftermiddagen skulle barnen gå hem själva (de slutade skolan kl. 13.00) och jag skyndade mig hem för att möta upp dem. Men när jag kom var det inga barn hemma. Så in i bilen igen och så åkte jag tillbaka deras skolväg. Då ringer min mamma och säger att sonen har gått till henne. Han ville prata med mig och frågade om han fick leka med en kompis och det gick bra för mig och dem. Jag fortsatte att köra och när jag var nästan framme vid skolan såg jag dottern och två kompisar till henne. De hade precis följt en annan klasskompis hem till hennes dörr och nu ville dottern och kompisarna gå hela vägen hem och det lät jag dem/henne göra. Jag åkte hem och åt och efter 30 minuter kom hon hem. Då hade hon följt de 2 andra till deras dörrar - hon hade gått liiiite extra långt om man säger så.
Klockan 14.30 var jag och fixade mina naglar.


 Dottern var då hos mina föräldrar. Jag var klar där kl 15.50 och åkte då direkt till Götaströms Golfklubb där det var golfträning kl 16.00. Bunkerslag!! Och jodå, jag fick sand i ögonen...
Efter detta stod jag och brorsan kvar i över 2 timmar och tränade på utslag från Tee. Jag skrattade gott åt honom när han bad mig filma honom .. och det blev en total miss :)


Nu börjar jag få kläm på det hela och om ett par veckor ska vi ut på banan för att prova på på riktigt.
När jag kom hem vid 18.30 hade sonen precis ring och frågat om han fick sova över hon kompisen han lekt med på eftermiddagen och det gick bra. Så vi packade ihop lite grejer och lämnade dem och sedan blev det lite hämtmat innan vi däckade redan vid 22-tiden.

Lördag: Upp på morgonen vid kl 8. Vid 9.30 hämtade mamma mig och vi åkte sedan in till Jönköping. Där var jag först på synundersökning och fick ut nya linser. Har ökat styrkan på mitt vänster öga till -8. Och på mitt högra har jag fortfarande styrka: -7.5
Jodå ... jag har dålig syn.



Jag och mamma gick sedan en runda på stan och shoppade lite kläder och åt god lunch på "Lingonet" http://www.restauranglingon.se/
och sedan blev det en sväng till Jula och Biltema innan vi åkte hem. Kom hem vid 14.45 och gick då med dottern några hus bort dit hon skulle på barnkalas. Fixade sedan lite i trädgården och hos kaninerna innan hon kom hem igen, två timmar senare. Sonen var då hos en annan kompis och lekte och mannen hämtade honom vid 17-tiden. Sedan gick jag och lade mig med en bok och gick upp ur sängen vid 19-tiden igen. Då åt vi god hemmagjord smörgåstårta. Jag åt så mycket så jag fick knäppa upp byxorna varpå sonen säger:
-Jahaja, har du börjat lägga till runt magen nu?
När vi satt och åt kom brorsan och lillgrabben och sedan ringde vi hit svägerskan och storkillen och så blev det några öl och whiskey och groggar för grabbarna och jag och svägerskan hade helt plötsligt druckit upp 1 ½ flaska rödvin. Det var längesedan jag var så snurrig som jag blev.
Somnade runt 1-tiden.

Söndag: Vaknade vid 7 och hade ont i huvudet. Somnade om och sov ett par timmar och när jag vaknade var huvudvärken borta :) Mannen gav sig ut och cyklade 4 mil och jag städade här hemma. Sonen fick hänga med en kompis och dennes familj på tispspromenad och efter detta var de här hemma och lekte fram till 16. Jag grejade både ute och inomhus under tiden och läste även ut boken: Eldvittnet, Kepler.


Efter kl 16 kom en kompis till dottern hit och sonen började leka med grannpojken och en annan kompis. Mannen klippte gräset - och det var välbehövligt. Det blev riktigt snyggt och städat efter detta ute i trädgården - jag rensade i alla landen också.
På kvällen åkte vi till ICA där en massa olika frön inhandlades.
På kvällen åt vi pizza och jag lät tvättmaskinen gå varm.


Och så vips .. så var veckan slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar