söndag 6 maj 2012

Hur lyckas man ??

I helgen har jag lyckats med ett par grejer som jag aldrig lyckats göra tidigare (och troligtvis har inte så många andra heller lyckats med detta):

I fredags gick jag in i vår tvättstuga och då fastnade jag med mitt pek - och långfinger på vänster hand i dörrlåshålet som satt på den högra! sidan när jag gick in genom dörren. Och samtidigt fortsatte jag gå och vred nästan fingertopparna ur led och böjde samtidigt upp min nagel (som dock inte lossnade). Det gjorde SVINONT!! Två dagar senare har jag fortfarande ont i fingertopparna och jag har svårt att skriva på tangentbordet med dessa fingrar...


Och igår tog jag och barnen en fikapaus hos mamma och pappa. Dottern tyckte det var kul att trycka ur suketter ur dosan varpå hon tryckte ut 4 st.



Jag som är lite sparsam av mig tänkte att jag kunde få in suketterna i burken igen genom att trycka ut "flärpen" nertill och lägga suketten där och så kan den följa med "flärpen" in i burken igen.



Och detta gick jättebra med den första suketten... Men inte med den andre! Den hamnade på sniskan och när jag tryckte in flärpen så blev suketten som en projektil och flög rätt in i ögat på mig. Tack och lov hade jag linser i ögonen vilket motverkade attacken och suketten ramlade ut igen. Men ojoj vad det gjorde ont!

Får väl se vad jag lyckas med idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar