fredag 4 maj 2012

Idrottskläder och Träningsläger

Har så mycket att göra under veckodagarna så att tiden inte riktigt räcker till. Funderar på hur jag ska kunna få mer tid så att saker och ting hinner bli gjorda. Får göra som jag gjorde för ett tag sedan. Sätta upp ett mål vad jag ska lyckas utföra under dagen. Och när detta målet är nått så blir det en bonus om jag hinner med mer.
(Har kanske fått tillbaka min magkatarr idag .. alla gånger beror den på stress)...

Dagens mål är att barnen själva ska ha koll på sina träningskläder. Smidigt ordnat när de får varsin låda att ha detta i. Då slipper det bli som i förrgår - 10 minuter innan sonens fotbollsträning började - och jag och sonen sprang huset runt för att leta efter benskydd och fotbollsstrumpr. Slutade med att sonen hittade benskydden och fick ta mannens tjocka bandystrumpor över dessa. Härligt värre när det var +18 grader ute :)
Men sonen klagade inte. Härliga barn där!!



Och nu ska även dottern få sin "låda" som hon kan ha sina friidrottskläder i. Hon och jag var på träningsläger - friidrott - under helgen som gick. Dock var det först tveksamt om vi kunde följa med på fredagen då hon fick falsk krupp på torsdagen. Men hon mådde lite bättre på fredagseftermiddagen så vi åkte med och hon fick ta det lugnt på träningen under kvällen. Tack och lov så försvann kruppen (mer eller mindre) under natten på träningslägret och nästa dag kunde hon träna nästan fullt ut. Hon slapp dock att springa de långa loppen.
Och vilka underbara - tävlingsinriktade - barn det var med på lägret. De ville hela tiden slå sina personbästa och alla kämpade på hur mycket som helst + att de samtidigt taggade och hejade på varandra.

Här följer några bilder och filmer från träningslägret:

En snuvig och kruppig dotter somnade först av alla.

Tjejrummet

På friidrotts-"arenan"

 River ... på det igen!
 Redo!
 Rekordhoppet på 2.84 cm
 Snart i mål
 Tokrusning uppför brant backe

Bollen försvann ur bild - Kast med liten boll

Höjdhopp. Hon satte sedan även 95 cm.

Längdhopp. Personbästa hoppet blev till sist på 2.84 cm.

Torsdagen den 17 maj är det tävling på samma ställe som vi var på: Villstad. Ska bli riktigt spännande att få vara med och se dottern i detta :)
Och när vi ska dit nästa gång hittar jag vägen också. Man kan ju säga att vi tog en liten annorlunda väg när vi åkte dit i fredags ... men till sist kom även vi fram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar