onsdag 24 oktober 2012

Sol imorgon

Idag såg jag solen. Och jag fick 5 minuters sol på mig.
Imorgon ska det kanske snöa men sedan ska solen skina på fredag igen! I alla fall enligt yr.no som jag verkligen hoppas har rätt i detta läget:


Dags att sätta på vinterdäcken imorgon på båda bilarna.

Kanske borde vi ha gjort det idag men då mannen är iväg på fotbollstränaravslutning så får det vänta. Jag och dottern har varit på friidrottsträning där dottern satte personbästa i höjdhopp: 110 cm (hon är ca 125 cm lång själv så det var ett riktigt bra hopp). Sonen var under tiden hemma men ringde mig sedan då han ville gå ner till kusinerna. Han hade dock problem med att låsa ytterdörren och bad mig hänga kvar i telefonen när han skulle låsa dörren. Han meckade sedan med nyckeln i ca 5 minuter men fick inte ur den ur låset. Jag försökte vägleda honom och till sist var dörren låst och nyckeln var urdragen. DÅ kom han på att han hade telefonen i handen och att han hade låst dörren. Jag skrattade lite gott åt honom (då jag redan hade insett att han måste lägga telefonen utomhus då han hade den i handen när han låste) och bad han lägga den på en bra plats, vilket blev i dotterns cykelkorg :)
Han kom nyss hem och sprang då in på toan där dottern är i full färd med att duscha. Det blev ett ramaskri :)

Nu ska jag göra en gourmetkvällsmat: Falukorv och makaroner.
Sonen passade på att äta hos kusinerna: Lax med rotfrukter. Liiiite skillnad på mat kanske ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar