måndag 22 oktober 2012

"Ledig" dag

Fick en "ledig" dag idag då sonen vaknade och var superyr i huvudet. Så det blev till att vabba idag.
Han börjar dock känna sig bättre då det brukar ta ungefär en halv dag innan han piggnar till när han har haft en "yrsel-attack". Troligtvis får han detta när det har varit för mycket för honom (som denna helg då han knappt har suttit ned) + att han har början till tinnitus vilket också gör att han har svårt att slappna av. Detta ska vi dock kolla upp på öron-kliniken om ett par veckor.

Det gäller ju att passa på att få något gjort här hemma när man väl är "ledig" en vardag och jag har börjat rensa lite inomhus och tagit hand om tvätt och disk än så länge.

Har även lämnat tillbaka filmerna vi hyrde i helgen. Jag och mannen tittade på Kvarteret Skatan åker till Laholm. Jag har inte sett Kvareteret Skatan på TV men jag garvade mycket åt filmen!
Bland det roligaste var när David Batra står i en hiss utklädd till en skum figur och har två kastrullock på öronen och så säger han:
-Jag har lock för öronen!
Jag skrattade även så att tårarna nästan rann när gänget kommer fram till Laholm och David Batras figur är i extas över detta :)


******

Nu har jag och sonen spelat ett parti med Räv-spelet. Spelade det ofta som barn och hittade det på Gekå´s i Ullared när vi var där för några veckor sedan. Och om jag känner min son rätt så blir det nog till att spela fler spel under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar