torsdag 29 mars 2012

Dotterns 7-årsdag!!

Idag har det inte varit någon vanlig dag för det har varit min underbara dotters 7-års dag!!!


Klockan 06.05 var det dags att sjunga för dottern. Just denna tiden hade hon själv bestämt :)
Det blev några presenter på morgonen innan det var dags att bege sig iväg till skolor och jobb.
Bästa presenten var burken med grönt slime. Äckligt tycker jag men dottern älskar det :)

Jag slutade redan vid 14.45 idag och vid 15.30 var det dags för simskolsavslutning för dottern, kusinen och deras grupp. Alla var så duktiga!
Dottern visade bl a hur man livräddar och hon gör en liten skön vinkning när hon ligger i livbojen :)


Hon fick även simma runt i bassängen och visa hur man flyter.
Efteråt fick vi köpa alla simmärken som var tagna och det blev 6 stycken denna gång:
Silversälen, Guldsälen, Grodan rygg 25 meter, Järnmärket, Simborgarmärket och Bronsmärket.
(Och i.o.m. att hon klarat Järnmärket så får hon inte gå på Sommarsimskolan utan det får bli Märkestagningsskolan istället).

Efter simmet åkte vi och köpte en massa gott fika och vi fick farmor, farfar och mormor på besök (vilka även var med vid simskolsavslutningen). Flera paket öppnades och fikat intogs innan vi vinkade hejdå till alla.
På kvällen tog vi det sedan "lugnt" och beställde pizza och kebabtallrik till dottern - allt enligt hennes önskemål :)
"Lugnt" ?? Jo, barnen hade kittelattack på mig och jag blev jagad runt i huset i ca 30 minuter innan jag till sist fick stopp på dem.
Nu sover båda barnen gott i min och mannens säng. Vi får därför inta barnen sängar. Så kan det bli när man är extra snäll mot en duktig dotter som fyller år just idag!!

Nyvaken dotter

Smurfan och Klumpsmurfen : Tre äpplen höga 

Slime

Girls-lego med Emma-legoflickan. Vad kan vara mer passande till min Emma-tjej som är med i "sånggruppen" Girls :)


Flaggan i topp!


Två utslagna barn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar