måndag 21 november 2011

Makens födelsedag: 11-11-11

Min käre make fyllde 36 år på årets coolaste datum: 11-11-11
På morgonen överraskade jag och barnen honom efter att han kom in från sin morgonpromenad med att barnen låg under täcket och väntade tills han kom in i sovrummet och då hoppade barnen fram och sjöng för honom.
Han fick då en bruleetändare av oss.
Sonen blev lite besviken när han såg hur liten brännaren var för han trodde att den skulle vara som en stor gasoltub som man har på ryggen och sedan en stor brännare framtill...

Under dagen var det jobb och skola som vanligt och på kvällen kom makens föräldrar och syskon (med familj) och firade honom.
Barnen fick själva köpa presenter till honom och sonen köpte en miniväckarklocka och ett par ljus. Dottern köpte en avlång olivskål, ett par ljus och bokstaven P.
Jag fortsatte på temat eld och bränna och köpte en biolykta:


Han fick även ett presentkort på Nya Musik - ett mycket välbehövligt sådant då hans gitarr har gått mitt itu och så fick han ett par ovanliga presenter av sina bröder: kött och lego.


Det blev även grillad mat som vi bjöd på under kvällen och istället för tårta fick barnen göra varsin glasstårta som de satte ljus i.





Det blev dock lite komplikationer när vi skulle sjunga för maken för dottern ville att vi skulle sjunga den vanliga "Ja må han leva". Men släkten sjöng på ett annat litet vis..
Se själva:

 

(Att jag väckte dottern klockan 5.45 på morgonen kan ha påverkat hennes humör denna kväll...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar