torsdag 3 november 2011

Höstlov

Tänk vad 3 dagars höstlov går snabbt.
Idag har jag jobbat igen.

Men fick gjort litegrann här hemma trots allt på lovet - men mycket återstår!

Har höststädat klart utomhus sånär som på att ta upp näckrosen. Det får bli på lördag.
Har även städat igenom dotterns rum - och det var verkligen välbehövligt.


Köpte en ny byrå till henne igår på IKEA. Den får monteras på lördag och i samband med den blir det en klädrensning. Även hon har nämligen börjat växa och tröjorna i st. 110 är helt plötsligt för små, de som har passat i över 2 år på henne :)

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40159837/

Och tänk vilket bra sammanträffande att vi ska till Gekås på söndag. Har en känsla av att hon kommer att vilja shoppa både det ena och det andra klädesplagget där.

Har även plockat en del i övriga huset - men det syns inte. Så på lördag blir det till att plocka ännu mer ... mycket mer!!

Igår var jag och barnen tillsammans med brorsan och hans familj på Upptech i Jönköping. Barnen tycker mycket om detta stället där de får exprimentera och testa en massa saker. Och det är en lagom dos med experiment där som passar just barnens ålder. De fick även se stjärnhimlen och sedan gjorde vi egen målarfärg. Hade två glada och nöjda barn när vi åkte därifrån.


http://www.skola.jonkoping.se/upptech

Efter detta åkte vi ett par kvarter bort och gick sedan och besökte mormor Maj. Där käkade vi en sen lunch och sedan visade jag de 700 korten jag har från bröllopet på datorn. Riktigt roligt för mormor att få se :)
När jag får filmen från själva kyrkan ska jag visa den för henne också.

Efter besöket där var vi alltså på IKEA och köpte lite småting + byrån och när vi kom hem var vi supertrötta.
Och idag har det varit fritids och jobb igen. Barnen var trötta när jag hämtade dem idag men sonen piggnade till när jag skjutsade honom till hockeyträningen. Dottern piggnade också till och var på friidrotten. Där blev det längdhoppsträning i 50 minuter. Sedan var hon riktigt trött och tränaren sa att det var ok att vi åkte hem. Hon har en seg förkylning i sig också som gör sitt till vad det gäller orken.

Har ikväll varit på smyckesparty. Hittade mycket fina saker.
Köpte både till mig och till dottern.
Hon får se sina smycken imorgon och jag tror nog att hon kommer att bli supernöjd.
Hon kommer även att få ett halsband i julklapp.

Nu blir det till att gå och lägga sig för att jobba några timmar imorgon och sedan ska hela familjen iväg på Halloween-fest hos mannens kusin med familj.
Och jag tror nog att det kommer att bli en riktig Spookey-fest-kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar