måndag 12 september 2011

Bröllopsbestyr

Sådärja, nu börjar lugnet infinna sig – i alla fall för någon dag ;)

Inför bröllopet har följande hänt:

Frisör och smink är nu beställt till både mig och mina tärnor.
Fick bli Hudoteket.


http://hudoteket.se/html/brud_brollop.html

Visst är det inte gratis men nu är jag säker på att hår och smink blir gjort så att man inte står där på sin bröllopsdagen och ens frisör har blivit sjuk. Det hade varit en katastrof.

Och i.o.m. att jag beställt hår och smink och att det kostar en slant så lovade jag min sambo att jag inte skulle shoppa några kläder på ett halvår.
Men så åkte vi till Habo förra måndagen för att jag skulle prova min brudklänning.
Och då jag lovat dottern att hon skulle få köpa sig ett par finstövlar så åkte vi via A6.
Och helt plötsligt befann vi oss på H&M och där sprang jag direkt på en massa jeanstights som kostade 99:- / st.
Och det här med att jag inte skulle shoppa några kläder gills ju inte när det är så billigt!!
Så det blev två par jeans till mig och lite smått och gott till barnen.
(Sambon var dock inte riktigt överrens med mig och när han pratade högt och tydligt på A6 så lät det som att jag var värsta shopaholicen :)

 

Har även köpt en vit skjorta till sonen till bröllopet och skor till honom. Dessa skor tycker han dock inte om så vi får nog tvinga dem på honom när det är dags för bröllopsdagen.



Klänningen börjar bli färdig. Har provat den i ett par omgångar. Svärmor har gjort ett stort jobb med denna.
Nu är jag på spetsjakt till klänningen.
Har fått med två prover hem idag och svärmor har ett prov så får vi jämföra vilket som blir bäst.

Barnens kläder är nu helt färdiga. Saknas endast en fluga till sonens klädsel.

Sambon har ännu inte provat ut sin klädsel men han och bestmannen får ta och göra det snart framöver.

Idag har jag beställt alla blommor.
Riktigt skönt att fått detta gjort.

Ska nog även beställa bröllopstårta.
Vi gjorde ett test i lördags själva - men resultatet blev sådär..

Nu ska jag fortsätta med bröllopsförberdelserna:
Tänkte sätta ihop häftet ikväll - det jag själv har gjort.
Vin och öl ska beställas imorgon efter provsmakning.
Imorgon ska vi även provmöblera i bröllopsfestlokalen och då även träffa de som ska ta hand om maten och serveringen under bröllopet.

Sedan kan även detta prickas av i min "att göra"-lista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar