måndag 16 april 2012

Utomhussäsongerna börjar nu

Då har utesäsongen börjat för dottern och hennes friidrott.

Och om en vecka har sonen sin första fotbollsträning utomhus för denna säsongen (och även mannen som är tränare). (Jag sitter just nu och registrerar och uppdaterar detta fotbollslagets hemsida som jag är ansvarig för.)

Det börjar alltså gå mot varmare tider ... även om det inte känns så... vädermässigt alltså... 

Idag höll jag på att frysa till is under dotterns träning. Om det är samma väder vid nästa träningstillfälle så får jag nog gräva fram understället igen :)
Men samtidigt var det riktigt skoj att se dottern och alla de andra duktiga barnen på friidrotten. Ett glatt gäng med mycket skratt.
Idag var det dags för att springa 60 meter och hoppa längd på "riktigt" underlag.
Och det verkade passa dottern. Ska fixa ett par spikskor till henne så att hon får bättre fäste. Första tävlingen som är den 17 maj närmar sig och det är ju alltid bra att springa in ett par skor innan det är tävlingsdags.
Och nästnästa helg ska jag iväg på träningsläger med friidrottsgänget. Mitt första träningsläger i mitt liv ... det är aldrig för sent :)


 Dottern inför friidrottsträningen

Och nu på torsdag har jag min första riktiga golflektion utomhus. Jag började på golfkurs i torsdags tillsammans med brorsan och en kompis till honom (och mig). Det ska blir riktigt kul att lära sig spela från grunden och ta Gröna Kortet så att jag förstår det hela sedan... Eller i alla fall, förstår litegrann. Det är ju supermycket att lära sig angående tekniken. Jag har dock pluggat en hel del teori så den biten sitter väl litegrann i huvudet nu i alla fall. Men som sagt .. det finns ju hur mycket som helst att lära sig inom golfens värld. Men man måste ju börja någonstans :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar